MAN 8.163 LLC

Samochód
MAN 8.163 LLC
z zabudową skrzyniową

Długość [mm]

6580 - 9700

Szerokość [mm]

2500 - 2550

Wysokość [mm]

2486/3190 - 3650*

Rozstaw osi [mm]

3350 - 5300

Rozstaw kół osi [mm]
 - przedniej

1943

 - tylnej

1701

Wymiary przestrzeni ładunkowej
 - długość [mm] 4820 - 7940
 - szerokość [mm] 2420 - 2470
 - wysokość [mm] 500/2500*
Objętość [m3] 5,8/29,2* - 9,8/49,0*
Wznios powierzchni ładunkowej [mm] 1025
Masa własna [kg] 4075 - 4605
Dopuszczalna masa całkowita [kg] 8500
Maksymalny nacisk osi:
- przedniej [kN] 32,0
- tylnej [kN] 53,0
Ładowność pojazdu [kg] 4425 - 3895
* dotyczy stelaża i opończy

Silnik
4-cylindrowy silnik rzędowy MAN D 0824 LFL 09, (Euro 2) z turbodoładowaniem spalinowym oraz chłodzeniem doładowywanego powietrza. Bezpośredni wtrysk. Chłodzony wodą.

Średnica tłoka 108 mm
Skok tłoka 125 mm
Pojemność 4580 cm3
Moc* 114 kW (155 KM) przy 2400 obr/min
Maks. moment obrotowy* 580 Nm przy 1600 obr/min.

Kabina kierowcy
Kabina kompaktowa MAN, przechylana do 60° Blokada przechyłu zabezpieczona wielokrotnie. Sprawdzona pod względem bezpieczeństwa ECE R29. Szerokie oświetlone wejście. Duży kąt otwarcia drzwi. Szyba przednia ze szkła zespolonego. Optymalna izolacja cieplna i dżwiękowa. Pełne tapicerowanie tkaniną filcową. Mata gumowa w obrębie podłogi. Przejrzysta tablica przyrządów pokryta miękkim materiałem.
Wskaźniki okrągłe, tachometr EG Siedzenia anatomiczne, regulowane z zagłówkami oraz automatycznymi pasami bezpieczeństwa, na życzenie o zawieszeniu pneumatycznym. Wywrotki oraz ciągniki siodłowe wyposażone w okno tylne. Na życzenie dostępna jest kabina przedłużona o 300 mm z leżanką montowaną na stałe. Również na życzenie dostępna jest kabina podwójna z ławką do siedzenia dla 4 osób.

Rama
Podłużnice o przekroju ceowym z wysokowytrzymałej stali drobnoziarnistej ze znitowanymi oraz przyśrubowanymi wspornikami poprzecznymi. W przypadku podwozi z bocznymi osłonami najazdowymi oraz tylną osłoną podjazdową.

Sprzęgło
Suche jednotarczowe sprzęgło. Sterowane hydraulicznie.

Skrzynia biegów
Skrzynia zsynchronizowana produkcji Z F S 6-36 6 biegów do przodu, 1 bieg wsteczny. Dźwignia zmiany biegów. W przypadku napędu na wszystkie koła przekładnia rozdzielająca G 1000-2 z biegiem terenowym.

Układ kierowniczy
Hydrauliczny Kierownica regulowana w pionie i pochyle Blokada kierownicy.

Oś przednia
Wykorbiona oś krótka. Napęd na wszystkie koła oś z przekładnią planetarną.

Oś tylna
Oś hipoidalna MAN. Napęd na wszystkie koła z blokadą mechanizmu różnicowego.

Zawieszenie
Przód: resory piórowe; napęd na wszystkie koła ze stabilizatorem. Tył: resory piórowe; napęd na wszystkie koła ze stabilizatorem Zawieszenie resorowo-pneumatyczne zawieszenie pneumatyczne z elektroniczną regulacją (ECAS) oraz urządzeniem do podnoszenia i opuszczania Stabilizator

Koła
Siedem sztuk, koła tarczowe 6,0 x 17,5 Napęd na wszystkie koła 11,0 x 20.

Ogumienie
Siedem sztuk, 215/75 R 17,5. Napęd na wszystkie koła 12,5 R 20. Wywrotki z wysięgnikiem 225/75 R 17,5.

Hamulec główny
Automatycznie dostosowujący się do obciążenia, regulowany dwuobwodowy hamulec pneumatyczny z osuszaczem powietrza Tarczowe hamulce na osi przedniej i tylnej. W przypadku napędu na wszystkie koła hamulce bębnowe. Pozbawione azbestu okładziny hamulcowe. Ciągnik siodłowy z systemem ABS oraz przyłączem hamulcowym za kabiną kierowcy.

Hamulec pomocniczy i postojowy
Działający za pomocą akumulatora sprężynowego bezpośrednio na tylne koła mechaniczny, bezdrążkowy hamulec postojowy.

Zbiornik paliwa
1 zbiornik 100 I z prawej strony W przypadku napędu na wszystkie koła 150l.

Instalacja elektryczna
24 V, alternator 28 V/35 A (980 W) Akumulatory 2 x 12 V/88 Ah Reflektory halogenowe z możliwością regulacji zasięgu.